ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
…ΤΑΞΕΙΣ ΑΠΟΔΟΧΗΣ
Η πολιτική της λιτότητας χτύπησε και φέτος το σχολείο. Η μόνη διαφορά είναι ότι φέτος αποφάσισε να χτυπήσει καταρχήν τις πιο ευπαθείς και αδύναμες κοινωνικά ομάδες: τα παιδιά των μεταναστών και τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με άλλα λόγια τις μειονοτικές και μειονεκτικές ομάδες παιδιών των σχολείων μας.
Με προφορικές εντολές οι προϊστάμενοι, κατόπιν σύστασης του περιφερειάρχη Αττικής για κάλυψη των κενών των σχολείων χωρίς προσλήψεις αναπληρωτών, αποφάσισαν την αναστολή της λειτουργίας των τάξεων υποδοχής, των τμημάτων ένταξης στη συνέχεια και γενικά όποιων τμημάτων θεωρούν ότι η αναστολή τους δεν παρακωλύει την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου (φροντιστηριακών τμημάτων, ενισχυτικής διδασκαλίας κ.λ.π.)
Άλλωστε όπως είπε και κάποιος προϊστάμενος στην προσπάθεια του να δώσει και παιδαγωγικό χαρακτήρα στην πολύ σοβαρή απόφαση του να αναστείλει τη λειτουργία των Τ.Υ. στην περιοχή του «… αυτά τα παιδιά είναι πλέον μετανάστες δεύτερης γενιάς, μιλάνε τέλεια τα ελληνικά και δεν έχουν ανάγκη από Τ.Υ.»!
Οι Τ.Υ. κλείνουν, τα παιδιά των μεταναστών δε δικαιούνται «ομαλής προσαρμογής στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα» όπως ορίζουν οι αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης αλλά βίαιης όπως ορίζουν οι προφορικές εντολές του ΥΠΕΠΘ. Άλλωστε και οι μετανάστες γονείς τους «δε θα τολμήσουν να διαμαρτυρηθούν».
Οι δάσκαλοι των Τ.Υ. πρέπει για «το καλό της υπηρεσίας» να καλύψουν κενά που θα κάλυπταν αναπληρωτές και σε όποιες περιπτώσεις συνάδερφοι αρνήθηκαν να εγκαταλείψουν τις θέσεις τους, πήραν εγγράφως την εντολή που τους αποδείκνυε ότι ο αυταρχισμός έχει μπει για τα καλά στα σχολεία.
Κατά τα άλλα, σύμφωνα σε δημοσίευμα στην Ελευθεροτυπία της 11/10/2003 και σύμφωνα με την ειδική γραμματέα Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης «…οι τάξεις υποδοχής έχουν γίνει πλέον θεσμός, φτάνουν τις 422 σε όλη την Ελλάδα και στόχος του υπουργείου είναι η ένταξη των αλλοδαπών μαθητών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα».
Αυτά που δε μας λένε οι ιθύνοντες του ΥΠΕΠΘ για τις Τ.Υ. είναι:
Πόσες από αυτές τις 422 Τ. Υ έχουν κλείσει (προσωρινά;) στο νομό Αττικής όπου, σύμφωνα με στοιχεία του ίδιου δημοσιεύματος, συγκεντρώνεται και ο μεγαλύτερος αριθμός αλλοδαπών μαθητών;
Πώς, όταν με στοιχεία του ΙΠΟΔΕ (Ινστιτούτο Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης) οι αλλοδαποί μαθητές κάνουν περισσότερη αισθητή την παρουσία τους στο Δημοτικό, ο περιφερειάρχης Αττικής και οι προϊστάμενοι Π.Ε. αποφασίζουν να τους αφαιρέσουν το μοναδικό «δώρο» που προβλεπόταν για αυτούς τους μαθητές, δηλαδή τη φοίτησή τους σε τάξεις υποδοχής μέχρι να κατακτήσουν σε ικανοποιητικό βαθμό την ελληνική γλώσσα;
Με ποιες πρακτικές αποδεικνύει το ΥΠΕΠΘ ότι πραγματική επιδίωξη του είναι η ομαλή ένταξη των αλλοδαπών μαθητών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα όταν στα 6 και πλέον χρόνια από την ψήφιση νόμου για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση δεν έχουν ακόμα εκπονηθεί βιβλία γραμμένα ειδικά για αλλοδαπούς μαθητές και εξακολουθούν και διδάσκονται με βιβλία που γράφτηκαν για τα ελληνόπουλα της Αμερικής και της Γερμανίας τη στιγμή μάλιστα που μεγάλα προγράμματα με κονδύλια της Ε.Ε. προορίζονται για τη συγγραφή βιβλίων που τουλάχιστον θα σέβονταν το πολιτισμικό υπόβαθρο αυτών των μαθητών;
ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ; πώς απαντάμε σε όλες αυτές ρατσιστικές εντολές;
ü Ζητάμε την ανάκληση τέτοιων ρατσιστικών εντολών και την άμεση επαναλειτουργία των Τ.Υ.
ü Ζητάμε τη στήριξη των Τ.Υ. με κατάλληλο διδακτικό υλικό.
ü Ζητάμε την επαναφορά της οργανικής θέσης για τάξεις υποδοχής
ü Ζητάμε τη στήριξη του θεσμού των Τ.Υ. και την απαλλαγή του σχολείου από πρακτικές κοινωνικού αποκλεισμού του όποιου διαφορετικού μαθητή
ü Θέλουμε το πολύχρωμο σχολείο
ü Θέλουμε να μπορούμε να δείχνουμε έμπρακτα την αλληλεγγύη μας και μέσα στο σχολείο
ü Θέλουμε ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία και στις ανάγκες των παιδιών, ένα σχολείο με δημοκρατία και παιδαγωγική ελευθερία.
ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές |
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ |
Επιστροφή | Περιεχόμενα |