ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (ΠΕΑΕ)
e-mail:
peaesymboulio@yahoo.com
τηλ. επικοινωνίας Δ.Σ.: Π. Σωτήρης:
0974439203
Φ. Πανοπούλου: 0972706765
Β. Ζαρκινού: 0974778187
Μ. Μιλτσακάκης: 2107213198
Τ. Λιόντου: 0932514008
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Το Υπουργείο Παιδείας ολοκλήρωσε τον τρίτο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ που εξελίχθηκε "ομαλά", σύμφωνα με την κυβέρνηση και τα ΜΜΕ, με πολλά παρατράγουδα, παρατυπίες και ερωτηματικά, κατά τη γνώμη μας.
Η ΠΕΑΕ από την πρώτη στιγμή, βέβαια, είχε καταγγείλει τον διαγωνισμό ως μια μεγάλη ΑΠΑΤΗ αφού σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα των διορισμών (ο αριθμός τους παραμένει εξαιρετικά χαμηλός σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες), αλλά επιχειρεί να φορτώσει τις ευθύνες για την αδιοριστία στις πλάτες των ίδιων των εκπαιδευτικών και να αποσυνδέσει το πτυχίο από κάθε έννοια κατοχύρωσης δικαιώματος διορισμού.
Ο διορισμός όμως αυτός, πέρα από τα γενικά χαρακτηριστικά του, είχε για εμάς μια ιδιομορφία. Ήταν ο μόνος πια τρόπος με τον οποίο μπορούσε ένας εκπαιδευτικός χωρίς προϋπηρεσία να διοριστεί, έστω και ως αναπληρωτής, και έτσι αντικειμενικά αφορούσε ευρύτερο αριθμό συναδέλφων, ανάμεσα στους οποίους και αρκετά μέλη μας.
Έτσι, είμαστε σε θέση να έχουμε μια σαφέστερη εικόνα μιας πέρα για πέρα διαβλητής διαδικασίας και αισθανόμαστε υποχρεωμένοι να καταγγείλουμε μια σειρά πλευρές του, γεγονός που όχι μόνο δεν αναιρεί τη συνολική απορριπτική μας θέση, αλλά μάλλον την δικαιώνει και την ενισχύει.
Ενδεικτικά αναφέρουμε
Η ίδια η διαδικασία ήταν εξοντωτική αφού από τις 7 το πρωί (ώρα προσέλευσης) τα θέματα δίνονταν γύρω στις 9.30 και στη συνέχεια οι υποψήφιοι έγραφαν για 4 συνεχόμενες ώρες. Η ίδια διαδικασία επαναλαμβανόταν από τις 2 το μεσημέρι με αποτέλεσμα να βγαίνουν απο τα εξεταστικά κέντρα στις 9.30 το βράδυ!
Στους περισσότερους κλάδους υπήρχαν πολλά λάθη στη διατύπωση των θεμάτων και στέλνονταν αλλεπάλληλες διευκρινήσεις διορθώσεις μέχρι και μία ώρα πριν την αποχώρηση (π.χ. Ιστορία φιλολόγων). Στον κλάδο των φυσικών μάλιστα οι διορθώσεις αφορούσαν ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής που είχαν ήδη απαντηθεί από τους υποψηφίους σε ειδικό μηχανογραφημένο απαντητικό φύλλο, το οποίο δεν ήταν δυνατό να διορθωθεί. Αποτέλεσμα; Στάλθηκε τελικά οδηγία προς το τέλος της εξέτασης ότι οι ερωτήσεις με λάθος διατύπωση δε θα ληφθούν υπόψη στη διόρθωση!
Σε πολλούς κλάδους η "δυσκολία" των θεμάτων δεν αφορούσε κάποιο "δύσκολο" ερώτημα, αλλά ολόκληρα ερωτήματα εκτός ύλης (π.χ. στα νεοελληνικά των φιλολόγων: ερωτήσεις για το θρησκευτικό ανθρωπισμό του 16ου αιώνα και την εκκλησιαστική ρητορική, όταν η ύλη αφορούσε ποιητές και πεζογράφους από την Επτανησιακή Σχολή και έπειτα και πληθώρα άλλων παραδειγμάτων).
Αυτά και πολλά άλλα μας δημιούργησαν πολλά ερωτηματικά:
Τι σήμαινε η υποσημείωση στην προκήρυξη ότι "η ύλη είναι ενδεικτική"; Μήπως ότι πέρα από την τεράστια "ενδεικτική" ύλη, απρόσιτη για κάθε εργαζόμενο με οικογενειακές υποχρεώσεις, έπρεπε οι υποψήφιοι να έχουν γνώσεις επί παντός του επιστητού, να είναι "πάνσοφοι" και "πανεπιστήμονες";
Ποιος θα διορθώσει τα γραπτά, με ποια κριτήρια και γιατί η Εξεταστική Επιτροπή δεν δημοσιεύει επίσημα τις σωστές απαντήσεις;
Πως θα είναι δυνατόν να κυκλοφορούν λίγες μέρες πριν το διαγωνισμό θέματα από Πανεπιστημιακά Φροντιστήρια (γεγονός που θα έπρεπε να τα "καίει" αυτοστιγμεί) και τα ίδια αυτά θέματα να πέφτουν 1-2 μέρες μετά στο διαγωνισμό (π.χ. διδακτική Αρχαίων: Ευριπίδη Ελένη)
Σε αυτά τα προβλήματα θα μπορούσε κανείς να προσθέσει και το ευρύτερο πρόβλημα που δημιουργεί η λογική ότι σύνθετα πραγματικά προβλήματα της τάξης και της σχολικής ζωής μπορούν να χωρέσουν σε τυποποιημένες "ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής".
Με βάση όλα αυτά πιστεύουμε ότι τα συνθήματα του εκπαιδευτικού κινήματος για το "διαγωνισμό της ντροπής και της απάτης" ήταν τελικά πολύ λίγα για να αποτυπώσουν το μέγεθος του εξευτελισμού στον οποίο υποβάλλει κάθε φορά τους εκπαιδευτικούς.
Θέλουμε όμως να θέσουμε ένα άλλο ερώτημα στο Υπουργείο Παιδείας:
Όλα αυτά τα "λάθη" έγιναν κατά τύχη, από μια κοινή ανοργανωσιά, ανικανότητα, ή μήπως από μια στρατηγική που θέλει να εμφανίζει τους εκπαιδευτικούς ως "αποτυχόντες" και άσχετους; Ακόμη περισσότερο μήπως είχαν στόχο να απαξιωθεί εντελώς ένας διαγωνισμός που έτσι κι αλλιώς ποτέ δεν καταξιώθηκε στη συνείδηση κανενός και έτσι να προετοιμαστεί το έδαφος για να περάσουμε "ομαλά" και αδιαμαρτύρητα σε ακόμη πιο διαβλητούς τρόπους διορισμού (αδιαφανή κριτήρια, προσωπικές συνεντεύξεις κλπ);
Για όλους αυτούς τους λόγους:
Απευθύνουμε ανοιχτό κάλεσμα σε όλους όσους αναγκάστηκαν να συμμετάσχουν σε αυτό το διαγωνισμό να συσπειρωθούν γύρω από την ΠΕΑΕ και να αναλάβουν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες:
Για την καταγγελία του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και όλων των παρατυπιών
Για την υπεράσπιση του δικαιώματος διορισμού με μόνο κριτήριο το πτυχίο και το χρόνο λήψης του
Για το διορισμό τώρα όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών
ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΡΡΙΨΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ
Αθήνα 16/12/2002
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ
ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
(ΠΕΑΕ)
Επιστροφή | Περιεχόμενα |