ΑΥΤΟΝΟΜΗ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ - ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται...
Αυτές οι μέρες μυρίζουν σαν το πρώτο σουσαμένιο κουλούρι της χρονιάς, είναι μπλε σαν τις ποδιές των κοριτσιών με τα άσπρα γιακαδάκια, ενώ ένα μπακιρένιο κουδούνι φροντίζει για τη μουσική τους υπόκρουση.
Είναι απίστευτο ! Όλα αυτά τα καλοχτενισμένα παιδάκια που μπαίνουν στη γραμμή είμαστε εμείς : υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο 8.00 με 2.00, αναπλήρωση στα κενά , συμπλήρωση ωραρίου στο ΔΑΜΕΓ, κατάργηση της σταδιακής προσαρμογής των πρώτων ημερών, επιβολή πληθωρικών τμημάτων των 28 και 29 μαθητών κλπ. κλπ. Ένας άνεμος αυταρχισμού και αυθαιρεσίας πνέει πάνω από τα σχολεία, άνεμος που μας έρχεται κατευθείαν από τη Μητροπόλεως και ακολουθώντας ολόκληρη τη διαδρομή της νέας διοικητικής πυραμίδας φτάνει μέχρι τις σχολικές τάξεις.
Συγκεκριμένα έχουν αποτυπωθεί σε εγκυκλίους ή έχουν ανακοινωθεί από προϊσταμένους σε διευθυντές τα παρακάτω :
1. Τα γεωγραφικά όρια των σχολείων καταργούνται στην πράξη και προωθείται η μεταφορά μαθητών από σχολείο σε σχολείο ώστε να γίνουν όσο το δυνατό περισσότερες συνενώσεις τμημάτων με στόχο τις περικοπές δαπανών και με απρόβλεπτες συνέπειες για τη μάθηση των παιδιών. Η συγκεκριμένη εγκύκλιος μάλιστα αναφέρει ότι είναι "αντιπαιδαγωγικό" δυο τμήματα Α' τάξης να έχουν 18 και 17 μαθητές, "θα ήταν προτιμότερο να μεταφερθούν 8 μαθητές σε γειτονικά σχολεία" ώστε να λειτουργήσει ένα τμήμα με 27 μαθητές (ότι πρέπει δηλαδή για ένα τμήμα Α' τάξης !!).
2. Επιχειρείται να επιβληθεί σε όλους τους εκπαιδευτικούς υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο από τις 8.00 ως τις 2.00 και μετά τη λήξη δηλαδή του διδακτικού ωραρίου, μέτρο που δεν αναφέρεται σε καμιά εγκύκλιο αλλά πηγάζει κατευθείαν από τις προφορικές εντολές του ΥΠΕΠΘ ακριβώς γιατί αποτελεί πρωτοφανή αυθαιρεσία και δεν έχει ούτε νομική στήριξη!!
3. Οι ειδικότητες καλούνται να συμπληρώσουν ωράριο στο ΔΑΜΕΓ, επιχειρείται δηλαδή να καταστρατηγηθεί το εργασιακό τους ωράριο (ήδη το κυλιόμενο 6ωρο έχει ενταχθεί σε αρκετά προγράμματα)
4. Η αναπλήρωση συναδέλφων που λείπουν επιδιώκεται να γίνεται από τους υπόλοιπους στα κενά τους (αλλά δεν θα κάνουν μάθημα, "απλά θα απασχολούν τα παιδιά" για να μην έχουν δικαίωμα για υπερωρίες)
5. Το ωράριο των νηπιαγωγών παρατείνεται (περίπου δυο ώρες την εβδομάδα)
6. Ο υφυπουργός κ. Γκεσούλης απειλεί τους προϊσταμένους που δεν θα εφαρμόζουν με ευλάβεια τις αντιεκπαιδευτικές του επιλογές κι αυτοί με τη σειρά τους απειλούν τους διευθυντές με συχνές επισκέψεις στα σχολεία "για να διαπιστώνεται η τήρηση των άνωθεν εντολών και να προωθείται η διαδικασία της αξιολόγησης"
"…να
δουλέψουν λίγο και οι δάσκαλοι"
Αθ. Τσουρουπλής, γ.γ. ΥΠΕΠΘ
Στην τελευταία συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ με τον υφυπουργό Παιδείας Ν. Γκεσούλη επιβεβαιώθηκε η κυβερνητική επιλογή για ένα κλίμα αυθαιρεσίας και αυταρχισμού μέσα στα σχολεία..Αυτές οι απαξιωτικές τακτικές αποτελούν πραγματικά πρόκληση για τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς των σχολικών τάξεων. Είναι φανερό ότι τα μέτρα αυτά καμιά σχέση δεν έχουν με την "αναβάθμιση της παιδείας". Το μόνο που επιδιώκουν είναι οι περικοπές δαπανών, η προλείανση του εδάφους για τα νέα αξιολογικά μέτρα και η πειθάρχηση - υποταγή του εκπαιδευτικού σώματος. Είναι επίσης φανερό ότι πολλά από αυτά τα μέτρα δεν έχουν καμιά νομική στήριξη και γι' αυτό επιδιώκεται η "άτυπη" εφαρμογή και εμπέδωσή τους με μοναδικό μέσο τις απειλές και τις πιέσεις από το ΥΠΕΠΘ και τη διοικητική πυραμίδα.
ΜΕ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΣΜΟ (ΠΟΥ ΠΑΡΑΝΟΜΕΙ) Ή ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ;
Ας αναρωτηθούμε :
Σε τι θα ωφελήσει το σχολείο και τους μαθητές η παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο μετά το διδακτικό τους ωράριο ; Πολύ περισσότερο όταν αυτό γίνεται στη βάση μιας δημοσιουπαλληλίστικης νοοτροπίας και συνολικής απαξίωσης απέναντι σε εργαζόμενους που αντιμετωπίζουν με μεράκι και πάθος το αντικείμενο εργασίας τους, που αφιερώνουν συχνά τον ελεύθερο χρόνο τους για να προετοιμάσουν γιορτές και θεατρικές παραστάσεις, περιβαλλοντικά προγράμματα, εκδηλώσεις και καινοτόμες δράσεις, χωρίς να σκέφτονται ωράρια, κόπο και χρόνο ;
Τι σχέση έχουμε εμείς και η προσφορά μας στην εκπαίδευση με τη νοοτροπία εργοδότη - ιδιοκτήτη φροντιστηρίων που επιχειρεί να εισάγει ο υφυπουργός κ. Γκεσούλης ;
Αυτό είναι το νέο περιβάλλον "του σχολείου του μέλλοντος" που μας επιφυλάσσουν ; Αυτός είναι ο νέος τύπος εκπαιδευτικού ; Κακοπληρωμένος, υποταγμένος, φοβισμένος και μίζερος υπαλληλάκος που οργανώνει προγράμματα και εκδηλώσεις όχι για να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών του και το δικό του μεράκι αλλά για να "τσιμπήσει" κανένα μόριο το σχολείο του, ο διευθυντής του και ο ίδιος ;
Η ενισχυτική διδασκαλία προσφέρεται σε ένα μαθητή ανάλογα με τις μαθησιακές του ανάγκες, ή ανάλογα με το αν ο δάσκαλός του πρέπει να συμπληρώσει ωράριο ;
Το χαλαρό ωράριο των πρώτων ημερών κάθε σχολικής χρονιάς είναι παιδαγωγικά αναγκαίο όχι βέβαια για τους εκπαιδευτικούς αλλά για να επιτυγχάνεται η ομαλή και σταδιακή ένταξη και προσαρμογή των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον. Το "πλήρες πρόγραμμα" από την πρώτη μέρα, μπορεί να εξυπηρετεί τη δημόσια εικόνα και τις μικροκομματικές σκοπιμότητες του υπουργού. Πόσο αυτό όμως ευνοεί τους μαθητές, ιδιαίτερα των μικρών τάξεων ;
Τι θα πουν οι γονείς όταν θα μάθουν ότι μας καλούν να αναπληρώνουμε συναδέλφους όχι κάνοντας μάθημα, αλλά "απασχολώντας τα παιδιά" ; Και τι ακριβώς σημαίνει δηλαδή "απασχολούμε τα παιδιά αλλά δεν τους κάνουμε μάθημα" ;
Με ποιο δικαίωμα, στηριγμένοι σε ποιους νόμους καλούν σήμερα τους διευθυντές να διώχνουν τα παιδιά σε γειτονικά σχολεία και να δημιουργούν πληθωρικά τμήματα ;
ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ !
Πρέπει
να αντιδράσουμε άμεσα !
Το ΔΣ του Συλλόγου μας παίρνοντας υπόψη
τις πάγιες θέσεις της ΔΟΕ και τις νομικές
γνωματεύσεις αποφάσισε ομόφωνα ότι μετά το
διδακτικό μας ωράριο καθόμαστε στο σχολείο
μόνο αν μας ανατεθεί συγκεκριμένη εργασία.
Ήδη οι πρώτες υποχωρήσεις στο ζήτημα της
αυθαίρετης υποχρεωτικής παραμονής, κάτω
από το βάρος των πρώτων αντιδράσεων και της
καθολικής αντίθεσης των συναδέλφων,
δείχνουν ότι η συλλογικότητα και η
αντίσταση μπορούν να έχουν χειροπιαστά
αποτελέσματα.
Να
συνεδριάσουν άμεσα οι Σύλλογοι Διδασκόντων.
Κανένας συνάδελφος να μη μένει στο
σχολείο μετά το διδακτικό του ωράριο αν δεν
υπάρχει συγκεκριμένη ανάγκη. Να
αναφερθούν άμεσα στο ΔΣ όποιες αυθαιρεσίες
εκδηλωθούν.
Να συμμετέχουμε όλοι στην Έκτακτη
Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας (Πέμπτη
19/9, 1.30 μ.μ. Πολ.Κέντρο Μελίνα)
Να ανοίξουμε θαρρετά όλη τη βεντάλια των
ζητημάτων που μας απασχολεί (αξιολόγηση,
μισθολόγιο, διορισμοί, κλπ.).
Να πάρουμε αγωνιστικές αποφάσεις. Να
προωθήσουμε τον πραγματικό (και όχι τον
κομματικοκεντρικό) συντονισμό Συλλόγων και
ΕΛΜΕ.
ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ - ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ !!
Επιστροφή | Περιεχόμενα |