Δήλωση του Γιώργου Γαλάνη
Μέλους του Δ.Σ. της ΔΟΕ
Εκπροσώπου των Παρεμβάσεων - Συσπειρώσεων - Κινήσεων

Αέρας αυταρχισμού στα σχολεία

 

"…να δουλέψουν λίγο και οι δάσκαλοι"
Αθ. Τσουρουπλής, γ.γ. ΥΠΕΠΘ

"…θα πάνε σπίτι τους όσοι προϊστάμενοι δεν λειτουργήσουν εξάωρο την Πέμπτη"
Ν. Γκεσούλης, υφυπουργός Παιδείας

 

Στην συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ με τον υφυπουργό Παιδείας Ν. Γκεσούλη επιβεβαιώθηκε η κυβερνητική επιλογή για ένα κλίμα αυθαιρεσίας και αυταρχισμού μέσα στα σχολεία.

Σε σχέση με τις πρόσφατες εγκυκλίους και τις εντολές των προϊσταμένων που προβλέπουν την υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών της α΄βάθμιας στο σχολείο 08.00-14.00 και την υποχρεωτική αναπλήρωση των εκπαιδευτικών που απουσιάζουν, η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ όχι μόνο τις υπερασπίστηκε αλλά και με προκλητικό τρόπο δεν δίστασε να μιλήσει για την ανάγκη "…να δουλέψουν λίγο και οι δάσκαλοι". Αυτή η απαξιωτική αναφορά αποτελεί μια πραγματική πρόκληση για τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς των σχολικών τάξεων. Η ίδια αυταρχική απαίτηση "παραγωγής έργου" καταγράφηκε και στον κομπασμό ότι "θα πάνε σπίτι τους όσοι προϊστάμενοι δεν λειτουργήσουν εξάωρο την Πέμπτη (12/09)" που παραβλέπει την παιδαγωγική αναγκαιότητα μιας ομαλής επιστροφής των παιδιών στις τάξεις.

Τόσο οι συγκεκριμένες εγκύκλιοι, όσο και το όλο κλίμα, εντάσσονται σε μια συνολική αυταρχική στροφή στην εκπαίδευση, η οποία αποτυπώνεται στο καθηκοντολόγιο, περνάει μέσα από την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης και το νέο Κανονισμό Λειτουργίας, μια πολιτική που οδηγεί στην υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Στόχος είναι να προλειανθεί το έδαφος για την εφαρμογή της αξιολόγησης - χειραγώγησης και να εμπεδωθεί ένα κλίμα διοικητισμού και υποταγής στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα.

Ταυτόχρονα, η αντιπαιδαγωγική πρακτική της σύμπτυξης τμημάτων και της υποχρεωτικής ανακατανομής των παιδιών από σχολείο σε σχολείο οδηγεί σε πληθωρικά τμήματα των 30 μαθητών και παραβίαση των γεωγραφικών ορίων των σχολείων. Είναι φανερό ότι αυτή η πολιτική ανταποκρίνεται στην επιλογή να περικοπούν δραστικά οι δαπάνες για τη δημόσια εκπαίδευση.

Αλλά η μεγαλύτερη ήττα της "επανάστασης του αυτονόητου" είναι το χάος που επικρατεί στις προσλήψεις αναπληρωτών. Η βιασύνη του Υπουργείου να παρουσιάσει έργο οδήγησε σε εκτεταμένες παρατυπίες στους πίνακες των αναπληρωτών αλλά και στις προσλήψεις. Ουσιαστικά ο υφυπουργός παραδέχτηκε ότι το Υπουργείο προχώρησε σε προσλήψεις από έναν πίνακα που δεν έχει ελεγχθεί και επικυρωθεί και προσπάθησε να παρουσιάσει αυτή την καραμπινάτη παρανομία ως "ηρωική" κίνηση κάλυψης αναγκών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα συνάδελφοι που έπρεπε να ΄χουν προσληφθεί να μην υπάρχει το όνομα τους στους πίνακες πρόσληψης που ανακοίνωσε επίσημα το ΥΠΕΠΘ, ενώ άλλοι να βρεθούν σε περιοχές που βρίσκονταν χαμηλά στη δήλωση προτίμησής τους.

Επιπλέον αποτελεί πρόκληση να ζητά το ΥΠΕΠΘ από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς να προχωρήσουν σε "καρφώματα" για να καλυφθούν οι ανεπάρκειες των υπηρεσιών του Υπουργείου.

Εν κατακλείδι: Το Υπουργείο προχώρησε όλο το καλοκαίρι σε μια εκ του ασφαλούς εκστρατεία αυτοπροβολής του. Η έναρξη όμως της σχολικής χρονιάς αρχίζει να δείχνει το πραγματικό πρόσωπο του αυταρχισμού, της υποτίμησης και υποβάθμισης των μαχόμενων εκπαιδευτικών, της υποβάθμισης τελικά του δημόσιου σχολείου.

ΕπιστροφήΕπιστροφή ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα