ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. "η Αθηνά" Κορίνης 20 Γαλάτσι, τηλ-φαξ 2912250 |
10ο Ενημερωτικό Δελτίο
15 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2002
Το Δ.Σ. του συλλόγου εκτιμά ως ιδιαίτερα δυσμενές για την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς το τοπίο της νέας σχολικής χρονιάς. Και αυτό γιατί σε όλους τους τομείς η κυβερνητική πολιτική συσσώρευσε προβλήματα και αφαίρεσε κατακτήσεις και δικαιώματα. Μέσα στο κατακαλόκαιρο ~και την ίδια στιγμή που στο προσκήνιο λειτουργούσε αποπροσανατολιστικά η τρομολαγνεία~ η κυβέρνηση άνοιξε τη βεντάλια της πολιτικής της.
Ολοκλήρωσε την ψήφιση του αντιασφαλιστικού νόμου που μειώνει τις συντάξιμες αποδοχές αυξάνει τα όρια ηλικίας, αυξάνει τις εισφορές και ιδιωτικοποιεί τομείς της κοινωνικής ασφάλισης.
Παρέδωσε τις πιο σημαντικές ρυθμίσεις του νόμου για την αξιολόγηση που φωτίζουν τις επιδιώξεις της. Η υπουργική απόφαση για την αξιολόγηση, το καθηκοντολόγιο των εκπαιδευτικών και ο κανονισμός λειτουργίας των σχολείων επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για αξιολόγηση~χειραγώγηση, που θα χρησιμοποιηθεί για την υπηρεσιακή και μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών με ποινές που φτάνουν ως την απόλυση.
Την ίδια ώρα που το κύμα ακρίβειας μειώνει ακόμα πιο πολύ τους πραγματικούς μισθούς οι αυξήσεις του 2,5% που ανακοίνωσε η κυβέρνηση αποτελούν ωμή πρόκληση, αφού όχι μόνο δεν ανακουφίζουν το εισόδημά μας από τις συνεχείς ανατιμήσεις, αλλά ούτε καν από τη μείωση μισθού που θα έχουμε από 1~1~03 λόγω της αύξησης των ασφαλιστικών κρατήσεων κατά 12.000. Η ανακολουθία της κυβέρνησης σε σχέση με τις δεσμεύσεις της για νέο μισθολόγιο από το 2003 αποτελεί στοιχείο που χαρακτηρίζει τη στάση της ως προς τους εργαζόμενους.
Με τις επιλογές στελεχών η κυβέρνηση απέδειξε ότι η βασική της επιδίωξη είναι η δημιουργία μιας πλήρως ελεγχόμενης διοικητικής και αξιολογικής πυραμίδας που θα υλοποιεί με όλο και περισσότερο αυταρχικό τρόπο κάθε αντιεκπαιδευτική επιλογή. Ο κομματικός χαρακτήρας της επιλογής των Περιφερειακών Διευθυντών και των πάσης φύσεως Προϊσταμένων, αλλά και οι εξόφθαλμες προεπιλογές σχολείων, οι πριμοδοτήσεις των ημετέρων, αλλά και το μαγείρεμα των συνεντεύξεων~παρωδία που έλαβαν χώρα κατά τις "επιλογές" των Διευθυντών αποτελούν ένα πρώτο δείγμα των προθέσεων της κυβέρνησης αλλά και το ρόλο που καλούνται να παίξουν τα νεοτοποθετηθέντα στελέχη.
Ο αέρας αυταρχισμού που πνέει από την πρώτη φετινή μέρα στα σχολεία (με τις προφορικές ή και γραπτές πιέσεις για παραμονή μέχρι τις 2.00, για μάθημα στα κενά, για ελαστικά ωράρια και συμπλήρωση ωραρίου στην απογευματινή ζώνη, η αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών κατά 2 ώρες την εβδομάδα και η πίεση για να αγνοούνται τα όρια των σχολείων, να μεταφέρονται μαθητές ,ώστε να πλησιάζει κάθε Α τάξη τα 30 παιδιά!) δεν είναι τίποτε άλλο παρά κίνηση που γίνεται για να εμπεδωθεί ένα κλίμα διοικητισμού κα υποταγής στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα.
Το Δ.Σ του συλλόγου εκτιμά ως πολύ σημαντική τη φετινή χρονιά για το εκπαιδευτικό κίνημα , τους εκπαιδευτικούς και την εκπαίδευση.
Είναι η χρονιά που θα δώσουμε τη μάχη για να μην ισχύσουν λογικές χειραγώγησης, ελέγχου και υποταγής σε ένα αυταρχικό σχολείο.
Είναι η χρονιά που πρέπει να δώσουμε τη μάχη για ένα σχολείο με παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία.
Είναι η χρονιά που Προϊστάμενοι, Σύμβουλοι και Διευθυντές επιλέχτηκαν και καλούνται να υλοποιήσουν αντιδραστικές επιλογές . Οι εξελίξεις στην εκπαίδευση θα εξαρτηθούν και από τη στάση των στελεχών, που καλούνται να απαντήσουν στο ερώτημα: " Με τη μαχόμενη εκπαίδευση και τη δημοκρατία στο σχολείο ή με την ιεραρχία, το διοικητισμό, την αξιολόγηση~χειραγώγηση και τον αυταρχισμό; "
Επίσης η φετινή χρονιά πρέπει να φέρει στο προσκήνιο των αγωνιστικών μας διεκδικήσεων το μισθολογικό μας ζήτημα , ώστε ενάντια στην παρατεταμένη λιτότητα και την ακρίβεια να διεκδικήσουμε και να πετύχουμε γενναίες αυξήσεις στους μισθούς.
Το Δ.Σ του συλλόγου εύχεται σε όλες τις συναδέλφισσες και όλους τους συναδέλφους καλή σχολική χρονιά δηλώνοντας ότι θα βρεθεί δίπλα σε κάθε συνάδελφο και σε κάθε συλλογική προσπάθεια για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Το Δ.Σ. εκτιμά:
Μετά την ψήφιση του Νόμου 2986/2002 για την αξιολόγηση, την αποκέντρωση και την επιμόρφωση, το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί την ενεργοποίηση, την υλοποίησή του, με τα Σχέδια υπουργικών αποφάσεων για την αξιολόγηση, το Καθηκοντολόγιο για τους εκπαιδευτικούς και τον αντιδραστικό Σχολικό Κανονισμό :
Σχέδια που επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για αξιολόγηση - χειραγώγηση, που θα χρησιμοποιηθεί για τη μονιμοποίηση, την υπηρεσιακή και μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών με ποινές που φτάνουν ως την απόλυση.
Καθηκοντολόγιο και Σχολικό Κανονισμό που οδηγούν στην αστυνόμευση εκπαιδευτικών και μαθητών μέσα και έξω από την τάξη, αφαιρώντας δικαιώματα εκπαιδευτικών, συλλόγων διδασκόντων και μαθητών.
Για τους εκπαιδευτικούς αποτελεί μονόδρομο η ανάληψη πρωτοβουλιών, που θα ακυρώνουν στην πράξη την εφαρμογή της προβλεπόμενης αξιολόγησης, που θα απαιτούν την κατάργηση του νόμου στο σύνολό του καθώς και των υπουργικών αποφάσεων που το συνοδεύουν.
Όσο υφίσταται ο Ν.2986 για την αξιολόγηση - χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, .καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να στηρίξει τη δράση των τοπικών συλλόγων και να πάρει κάθε μέτρο για την ακύρωσή του στην πράξη μέχρι τη συνολική κατάργησή του :
Να αγωνιστούμε για την κατάργηση του Ν. 2986 με πολύμορφες αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις. Να ακυρώσουμε στην πράξη με συλλογικό τρόπο την προβλεπόμενη αξιολόγηση.
Κανείς αξιολογητής στην τάξη.
Κανένας συνάδελφος ή σύλλογος διδασκόντων να μη συντάξει τις εκθέσεις "αυτοαξιολόγησης".
Κανένα στέλεχος της εκπαίδευσης να μη δεχθεί να παίξει το ρόλο του αξιολογητή.
Καμιά συνεργασία με Κ.Ε.Ε. ή Π.Ι. για τη διαμόρφωση των δεικτών αξιολόγησης.
Καμιά αποδοχή του καθηκοντολόγιου, κανείς σύλλογος διδασκόντων να μη συντάξει κανονισμό λειτουργίας σύμφωνα με τις γενικές αρχές του υπουργείου.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να καλύψει πλήρως συνδικαλιστικά και νομικά όλους τους εκπαιδευτικούς για την υλοποίηση των παραπάνω. Ταυτόχρονα, με συγκεντρώσεις, στάσεις εργασίας κ.λ.π. στα υπό αξιολόγηση σχολεία να διευκολύνει το συλλογικό τρόπο αντίστασης.
Επιστροφή | Περιεχόμενα |