ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ |
του συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε " η Αθηνά " |
Ίσως να μην υπήρξε στην εκπαίδευση άλλη χρονιά την τελευταία εικοσαετία που να είχε στο ξεκίνημά της τόση πίεση προς τους εκπαιδευτικούς, τόσο αυταρχισμό και αυθαιρεσία, τόση προπαγάνδα και υποκρισία προς τους γονείς και την κοινωνία.
Ίσως δεν υπήρξε άλλη χρονιά (με εξαίρεση το'97) που το καλοκαίρι της να είναι γεμάτο με νομοθετικές και πολιτικές επιλογές που επιχειρούν να αλλάξουν δραματικά το τοπίο στην εκπαίδευση.
Κανονισμός σχολείων, καθηκοντολόγιο εκπαιδευτικών, και υπουργική απόφαση για να συμπληρώσει το νόμο της αξιολόγησης -όλα καλοκαιρινά ανακοινωθέντα- επιχειρούν να διαμορφώσουν από την πρώτη μέρα το αυταρχικό σχολείο που τόσο καιρό περιγράφουμε.
Η
Ανεξάρτητη Παρέμβαση σας ενημερώνει
και τοποθετείται για:
|
…….προβάλλοντας
πιο έντονα από κάθε άλλη φορά την ανάγκη
για μαζική συλλογική δράση για τη
δημοκρατία στο σχολείο
και την οικονομική αξιοπρέπεια του
εκπαιδευτικού.
Ας εγερθούμε!!
Αέρας αυταρχισμού
από την πρώτη μέρα στα σχολεία
(..που φυσά από τη Μητροπόλεως, με στόχο την καλλιέργεια κλίματος υποταγής για την ανατροπή του ωραρίου μας και των εργασιακών μας σχέσεων.)
"Ας
δουλέψουν λίγο και οι δάσκαλοι !!"
( Αθ. Τσουρουπλής Γ.Γ του Υπ. Παιδείας)
Αλλεπάλληλες συσκέψεις από τα τέλη Αυγούστου με όλη την πυραμίδα των επιλεγμένων νέων στελεχών, κατέληξαν σε προφορικά ή διατυπωμένα σε εγκυκλίους τελεσίγραφα. Νομικά αστήρικτες και αυθαίρετες εντολές για το ωράριο, τις συμπτύξεις και τη μεταφορά μαθητών, για 30άρια τμήματα στην πρώτη τάξη!! Η ανάγκη για να προωθήσει το Υπουργείο με περισσή υποκρισία την προπαγάνδα του (ότι τάχα όλα φέτος άλλαξαν ) , ανάγκασε τα σχολεία να άρουν το παιδαγωγικό μέτρο της ολιγοήμερης προσαρμογής στο ωράριο των μικρών μαθητών!!
|
Το σύνολο των νέων εγκυκλίων και προφορικών εντολών που μας απασχόλησαν αυτήν την περίοδο (παραμονή στο σχολείο, αναπλήρωση, συμπλήρωση ωραρίου στα ΔΑΜΕΓ, πληθωρικά τμήματα κλπ.) δημιουργούν ένα ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας που συνδέεται άμεσα με την εφαρμογή της αξιολόγησης-χειραγώγησης και τις δραστικές περικοπές δαπανών. Δημιουργούν ένα στείρο δημοσιοϋπαλληλικό κλίμα για τον εκπαιδευτικό και τη σχολική μονάδα αγνοώντας κάθε παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία. Αντιμετωπίζουν με απαξιωτικό τρόπο τους εκπαιδευτικούς που προσφέρουν όλες τις δυνάμεις τους στο δημόσιο σχολείο.
Στηριγμένοι στους συλλόγους διδασκόντων και στην απόφαση του συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε "η Αθηνά" ας μην επιτρέψουμε να κυριαρχήσει το κλίμα αυταρχισμού και αυθαιρεσίας ας προστατέψουμε το ωράριο και τις εργασιακές μας σχέσεις από κάθε καταστρατήγηση.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ - ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ |
Ακολουθώντας την πάγια τακτική της κυβέρνησης να προωθεί μέτρα το καλοκαίρι, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στη δημοσιοποίηση των όρων αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του λεγόμενου σχεδίου " κανονισμού λειτουργίας των σχολείων".
Τα μέτρα που εξαγγέλλει η κυβέρνηση κινούνται απόλυτα στη λογική δημιουργίας κλίματος αυταρχισμού, αστυνόμευσης και χειραγώγησης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ακόμα και η κοινωνική ζωή και δράση των εκπαιδευτικών μπαίνουν υπό κρίση, υπό διαρκή παρακολούθηση από τον " μεγάλο αδερφό" του Υπουργείου Παιδείας.
Στο καθηκοντολόγιο και το σχολικό κανονισμό δε βρήκαμε πουθενά την λέξη "δικαίωμα", αντίθετα περισσεύουν τα "καθήκοντα" και κυριαρχούν στα κείμενα οι λέξεις "έλεγχος" , "καθοδήγηση", " ιεραρχία" "πειθαρχικές διώξεις" εκφράζοντας την πολιτική βούληση και πρόθεση της κυβέρνησης.
" Η μορφή και το ύφος της γλώσσας των εκπαιδευτικών, η κοινωνική ζωή και η γενικότερη παρουσία τους ……………. είναι επομένως ανάγκη να δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα σε θέματα που διαμορφώνουν την εικόνα του εκπαιδευτικού " ( ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ σελ. 9) " Ο Διευθυντής βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας ………. είναι ο ηγέτης ……. ασκεί επιρροή στους εκπαιδευτικούς ……. πρέπει να μην αμφισβητείται " (ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ σελ.12) |
Το σχέδιο υπουργικής απόφασης για την αξιολόγηση διέπεται από τη λογική της αποτελεσματικότητας και της παραγωγικότητας του σχολείου στα πλαίσια του σχολείου της αγοράς ,θεωρώντας το σχολείο κάτι ανάμεσα σε στρατώνα ή επιχείρηση, ενώ εισάγει τον αυταρχικό έλεγχο και τις ποινές για τους εκπαιδευτικούς, αποτυπωμένο σε μια ιεραρχική πυραμίδα που όλοι στο τέλος ελέγχουν τον εκπαιδευτικό.
Οι ποινές φτάνουν ως και την απόλυση του εκπαιδευτικού (ΥΠΟΥΡΓ. ΑΠΟΦΑΣΗ σελ.17), που θα αξιολογείται σε όλη του την εκπαιδευτική σταδιοδρομία για την υπηρεσιακή του εξέλιξη ,δηλαδή τη μονιμοποίηση και την αλλαγή βαθμού και όποτε άλλοτε κρίνεται αναγκαίο (ΥΠΟΥΡΓ. ΑΠΟΦΑΣΗ σελ 1) Και η υπουργική απόφαση συνεχίζει τον κατήφορό της για να συναντήσει τον αλήστου μνήμης νόμο 309…περί επιθεωρητών: " Σε περίπτωση που στέλεχος της εκπαίδευσης επιτυγχάνει αξιολογικό αποτέλεσμα 81-100 μονάδες, παραμένει στη θέση που κατέχει, χωρίς επανάκριση " (ΥΠΟΥΡΓ.ΑΠΟΦΑΣΗ σελ.16) |
Τέτοια σχέδια και τέτοια πολιτική θα βρουν απέναντι τους το εκπαιδευτικό κίνημα στον αγώνα για την ανατροπή των νόμων και κανονισμών, ξεκινώντας από την μη εφαρμογή στην πράξη τέτοιων μέτρων.
Επιλογές στελεχών.
(ή αλλιώς ανάθεση έργου στους έμπιστους.)
"...προηγήθηκε η επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών και των Προΐσταμένων Διευθύνσεων και Γραφείων, μια μακρά διαδικασία με μοναδικό μας στόχο την επιλογή των πιο ικανών στελεχών της εκπαίδευσης και με βασικά συστατικά την υπευθυνότητα τη σοβαρότητα και φυσικά την αξιοκρατία ……….θέλουμε ο Διευθυντής που θα προκύψει από τα συμβούλια επιλογών να μην είναι προΐόν κομματικών και παραταξιακών επιλογών ή φιλικών συναλλαγών…" (Ν. Γκεσούλης ,υφυπουργός Παιδείας, εφημ. ΤΟ ΒΗΜΑ, 11 Αυγούστου 2002 ) ……τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα!
"…σε καμιά περίπτωση οι επιλογές αυτές δεν είχαν χαρακτηριστικά άλλων εποχών…….στις επιλογές αυτές κυρίαρχο ρόλο έπαιξαν τα αντικειμενικκά και μετρήσιμα κριτήρια" ( από ανακοίνωση της ΠΑΣΚ,…. ίδια λόγια )
Όλο το καλοκαίρι επέλεγαν. Και βρήκαν και για τις 13 θέσεις των Περιφερειακών Διευθυντών υψηλόβαθμα κομματικά στελέχη του κόμματος που κυβερνά. Κατάφεραν και βρήκαν Προισταμένους των11 μετρήσιμων μορίων!!, που τα ονόματά τους και οι θέσεις που καταλάμβαναν κυκλοφορούσαν πολύ πριν τις συνεντεύξεις -παρωδία. Τα συμβούλια της "αξιοκρατίας" ανακάλυπταν "απίθανα συγγραφικά έργα", παρέδιδαν βαθμολογίες μέρες μετά, βαθμολογίες προσαρμοσμένες στις προεπιλογές προσώπων και σχολείων, κατεύθυναν τις επιλογές σχολείων σε υποψηφίους Διευθυντές, ανέχτηκαν και κάλυψαν την κατάληψη θέσεων Διευθυντών από ανθρώπους που λείπουν από τα σχολεία ,όρισαν αναπληρωτές κατά το δοκούν. Συνυπεύθυνοι σε ό,τι συνέβηκε ήταν και οι αιρετοί των συμβουλίων, που κάλυψαν ή και συμμετείχαν στα φαινόμενα αυτά. |
Για μας όμως, κυρίαρχο είναι να φωτίσουμε το ρόλο που καλούνται να παίξουν, όσοι και όσες προέκυψαν από τις επιλογές των στελεχών. Ρόλος που πριμοδοτήθηκε με 100.000δρχ (που αρνήθηκαν να τις δώσουν σε όλους τους εκπαιδευτικούς) και που δεν είναι άλλος από τη συμμετοχή σε μια κάθετη ,ιεραρχική και διοικητική πυραμίδα ,που με όπλο την αξιολόγηση και τον έλεγχο, θα υλοποιεί εκπαιδευτικές επιλογές που απαξιώνουν και χειραγωγούν τον εκπαιδευτικό και το δημόσιο σχολείο. Ένας τέτοιος ρόλος με σαφήνεια περιγράφεται στους νόμους ,τα προεδ.διατάγματα, τις υπουργικές αποφάσεις και τους σχολικούς κανονισμούς της τελευταίας περιόδου.
Επειδή όμως για κανέναν δε μπορείς να προδικάζεις τη στάση του και τις επιλογές του, καλούμε τα στελέχη της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα τους Διευθυντές να ταχθούν στο πλευρό της εκπαίδευσης και να συνταχτούν με τις αποφάσεις των συλλογικών μας οργάνων.
Το ερώτημα που έθεσε ο σύλλογος " η Αθηνά " στα στελέχη της εκπαίδευσης παραμένει : " Με τη μαχόμενη εκπαίδευση και τη δημοκρατία στο σχολείο ή με την ιεραρχία, το διοικητισμό, την αξιολόγηση-χειραγώγηση και τον αυταρχισμό; "
Aπό
τη φύλαξη στη ΔΑΜΕΓ, κι
από κεί στο Διευρυμένο, |
Πέρσι τέτοια εποχή, με μόνο κριτήριο την απορρόφηση κονδυλίων, το Υπουργείο προσπάθησε να διευρύνει με συνοπτικές διαδικασίες τα πιλοτικά ολοήμερα σχολεία ,αγνοώντας με αλαζονεία τις αιτιάσεις γονέων και εκπαιδευτικών. Αυτό είναι το σχολείο του μέλλοντος έλεγαν πέρσι.
Άλλο είναι το σχολείο του μέλλοντος λένε φέτος! Είναι το περσινό διευρυμένο, αρκεί να του αφαιρέσεις την πρώτη αποχώρηση των 2:45, να το στολίσεις με πολύ προπαγάνδα και να εφαρμόσεις λογιστική επιθεώρηση στα ωράρια των εκπαιδευτικών, ώστε να εκβιαστούν κάποιοι (με πρώτες τις ειδικότητες) να τραβηχτούν προς το απόγευμα για να φανεί ότι εμπλουτίζεται το πρόγραμμά του. |
Οι οβιδιακές αυτές μεταμορφώσεις δεν αλλάζουν σε τίποτε την αλαζονεία που συνοδεύει τις προφορικές και γραπτές και οδηγίες για την εφαρμογή του προγράμματος που καθημερινά αλληλοαναιρούνται. Οδηγίες που αποδεικνύουν ότι κανένας εκπαιδευτικός σχεδιασμός δεν υπήρξε, ούτε καμιά παιδαγωγική διερεύνηση, παρά νέες σκοπιμότητες προπαγάνδας και απορρόφησης κονδυλίων από το ΕΠΕΑΕΚ. Τελευταίο θύμα η πραγματική ανάγκη γονέων και παιδιών για μια ενδιάμεση αποχώρηση που τους την αρνούνται , έχοντας ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων.
Την ίδια στιγμή αδιαφορούν σε κάθε συζήτηση περί της υποδομής και των κατάλληλων χώρων στα σχολεία και εξαντλούν το κεφάλαιο των θέσεων εργασίας για εκπαιδευτικούς σε λογιστική συζήτηση και επιθεώρηση ωραρίων. Παράλληλα νομιμοποιούν και εντάσσουν στο επίσημο πρόγραμμα την είσοδο των δήμων ,φορέων, συλλόγων και ιδιωτών στο σχολείο (Εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ 23/7/02).
Πλήθος ερωτημάτων γεννά το μονοσήμαντο ενδιαφέρον για τη διεύρυνση και μόνο του χρόνου λειτουργίας του σχολείου:
Ενισχυτική διδασκαλία στο ολοήμερο απλά για να γεμίσει το πρόγραμμα και να καλυφθούν ωράρια; Και σε πια παιδιά; Σε αυτά που κρίνεται ότι την έχουν ανάγκη ή σ'αυτά που έτυχε να δουλεύουν οι γονείς τους;
Χορός και Γυμναστική στις 2:ΟΟ μετά το φαγητό; Αναρωτούνται οι συνάδελφοι της Φ.Αγωγής.
Είναι φανερό ότι τίποτε δεν έχει επί της ουσίας αλλάξει στο σχολείο, πέρα από τη διευθέτηση του χρόνου λειτουργίας του. Ακόμα κι αυτές οι θέσεις εργασίας στην πραγματικότητα μεταφέρθηκαν από την πρωϊνή ζώνη με το κύμα συμπτύξεων της προηγούμενης περιόδου.
Το σχολείο για μας μπορεί και πρέπει ν'αλλάξει.
Στην κατεύθυνσή του για να μην αποκλείει ,στις μεθόδους τα βιβλία και την υποδομή για να ελκύει, στα γνωστικά αντικείμενα για να'ναι σύγχρονο. Ένα σχολείο των μορφωτικών αναγκών και δικαιωμάτων της κοινωνίας, αλλά και ένα σχολείο της δημοκρατίας και της παιδαγωγικής ελευθερίας, γιατί αλλαγές σε τέτοια κατεύθυνση γίνονται ως αποτέλεσμα κοινωνικής δράσης, αλλά κυρίως με τη στάση και τη δράση της ζωντανής εκπαίδευσης και των μάχιμων εκπαιδευτικών μέσα στα σχολεία.
…ας μιλήσουμε για το ασφαλιστικό,
που ψηφίστηκε μες το καλοκαίρι
Η σύνταξη ενός συναδέλφου που διορίστηκε από το 1982 και μετά παρουσιάζει με το νέο νόμο περικοπή 30% .. Γιατί η σύνταξη από 80% γίνεται 70%, γιατί αντί να την υπολογίζουν στον τελευταίο μισθό την υπολογίζουν τώρα στο μέσο όρο της τελευταίας 5ετίας, γιατί η επικουρική σύνταξη από το 37% πέφτει κάτω από 20%. Τα κλεμμένα αποθεματικά των ταμείων δεν απασχόλησαν το νόμο, ενώ η επικουρική ασφάλιση και η τύχη του εφάπαξ παραδίδονται στην κεφαλαιαγορά και το χρηματιστήριο. |
" ..δημιουργούμε ένα βιώσιμο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης.."
(Χ .Πολυζωγόπουλος, πρόεδρος ΓΣΕΕ ,στέλεχος της ΠΑΣΚ, προβάροντας το ρόλο του κυβερνητικού εκπροσώπου)
Τα χρόνια υπηρεσίας χωρίς όριο ηλικίας από 35 γίνονται 37, ενώ ελάχιστοι εκπαιδευτικοί συπληρώνουν 35ετία μέσα στα υπάρχοντα όρια ηλικίας : Δασκάλα με 2 παιδι , διορίστηκε το 1989, 28 χρονών: Ολόκληρη σύνταξη (70%) θα πάρει στα 63 της χρόνια μετά από 35 έτη υπηρεσίας Δασκάλα με 2 παιδιά, διορίστηκε το 1998, 31 χρονών: Σύνταξη θα πάρει στα 65 της χρόνια και σε ποσοστό 67%. Για να επεκτείνει λίγο το ποσοστό πρέπει να δουλεύει ως 67 χρονών. |
Ο μισθός μας από 1/1/2003 θα μειωθεί κατά 8.000-12.000δρχ το μήνα , λόγω αύξησης των ασφαλιστικών κρατήσεων για ένα σταθερό ποσό 40000 χωρίς αναπροσαρμογές, που θα μας αποδοθεί ως φιλοδώρημα ….όταν βγούμε στη σύνταξη! |
Ζητούσαμε
και ζητάμε πλήρη σύνταξη
στα 30 χρόνια υπηρεσίας
και απαντούν με ρυθμίσεις ~ κοροϊδία
Η ρύθμιση προβλέπει ότι αν είσαι εκπαιδευτικός και διορίστηκες μετά το '82, είσαι οπωσδήποτε 60 χρονών και συμπλήρωσες οπωσδήποτε 30 χρόνια δουλειάς, μπορείς να βγεις σε μειωμένη σύνταξη 30/35, που με τα νέα δεδομένα είναι κατά 40% λιγότερη από τη μέχρι χθες πλήρη σύνταξη. Ποιος θα κάνει χρήση; |
"ΤΟΝΙΖΟΥΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ: Στους εκπαιδευτικούς, με τη νέα ρύθμιση, τα όρια ηλικίας μειώνονται κατά 5 χρόνια." (Από ανακοίνωση της ΠΑΣΚ) ….!!!!
Το εκπαιδευτικό κίνημα, μαζί με τους εργαζόμενους, έχει στόχους που δεν τους υποστέλλει: σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς ή στα 55, ίση με τον τελευταίο μισθό. ,στόχους που τους παλεύει για να κερδίσει έχοντας απέναντι την πολιτική της κυβέρνησης, αλλά και όλους αυτούς που μέσα κι έξω απ' τον κλάδο ενισχύουν τα μέτρα που μας πλήττουν. |
ΜΙΣΘΟΙ Ας τους απορρίψουμε φέτος ….δεν πάει άλλο! |
"
Με τα υπάρχοντα δεδομένα οι μισθοί στην
Ελλάδα θα προσεγγίσουν το μέσο όρο
των μισθών της Ευρ.Ένωσης το 2026 "… ( ομάδα
εργασίας της ΓΣΕΕ)
"
Ο επίσημος πληθωρισμός τρέχει με 6%, ενώ οι
συναλλαγές με το ΕΥΡΩ
μείωσαν το διαθέσιμο εισόδημα μέχρι και 18%
" …( εκτίμηση ΙΝΚΑ)
"
..το νέο μισθολόγιο θα εφαρμοσθεί από το
2003" .
(από περσινή ανακοίνωση της ΠΑΣΚ, .Φεβρ.2002)
"
….μέχρι να εφαρμοσθεί το νέο μισθολόγιο….πρέπει
να διεκδικήσουμε αύξηση του
επιδόματος εξ.απασχόλησης" ( από φετινή
ανακοίνωση της ΠΑΣΚ)
"αυξήσεις
2,5% για το 2003 ...
χωρίς άλλες διαφοροποιήσεις
ανακοίνωσε ο Υπουργός Εθν. Οικονομίας κ.
Χριστοδουλάκης"
Τα κύρια χαρακτηριστικά του υπάρχοντος μισθολογίου, που αποτελεί πλαίσιο παγιωμένης λιτότητας είναι: α) Η τριχοτόμηση των αποδοχών με αποτέλεσμα τη δόλια μείωση των δώρων ,των επιδομάτων αδείας και κυρίως των συντάξεων και β) την έντονη κατηγοριοποίηση και τις ανισότητες. Οι
παρακάτω αποδοχές σε ευρώ σε
υπαλλήλους υπουργείων με 30 χρόνια
υπηρεσίας είναι ενδεικτικός: Τα νέα σχέδια της κυβέρνησης που ενσωματώνονται και στις προτάσεις της επιτροπής Κιντή για το νέο μισθολόγιο συνδέουν το μισθό με τη απόδοση , την παραγωγικότητα και την αξιολόγηση, δημιουργούν νέα ψαλίδα και νέες κατηγοριοποιήσεις. " ..για το σκοπό αυτό θα πρέπει να εισαχθεί κλίμακα απόδοσης με μετρήσιμους στόχους ο βαθμός των οποίων θα αποφέρει μεγαλύτερο ή μικρότερο εισόδημα στον υπάλληλο.." ( από το πόρισμα της επιτροπής Κιντή) |
να αμφισβητήσουμε τη λιτότητα
να διεκδικήσουμε και να κερδίσουμε
Ανατροπή του μισθολογίου και διαμόρφωση συλλογικής σύμβασης εργασίας μέσα από την ανάπτυξη αγώνων.
Ενσωμάτωση όλων των επιδομάτων στο βασικό μισθό, πραγματικές αυξήσεις ώστε να ζούμε αξιοπρεπώς μόνο από τη δουλειά μας. Αυτό σημαίνει ότι ο μισθός του πρωτοδιοριζόμενου να φτάσει τουλάχιστον τις 350.000 δραχμές καθαρά, ώστε να βρίσκεται πάνω από το όριο φτώχειας. Σχέση εισαγωγικού - καταληκτικού μισθού 1:2,5
Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη. Όχι στο πριμ παραγωγικότητας,όχι στη σύνδεση μισθού -απόδοσης - αξιολόγησης.
Αφορολόγητο όριο τουλάχιστον ίσο με τις χρονιάτικες αποδοχές του νεοδιόριστου.
………. ίσως να μην υπήρξε στην εκπαίδευση άλλη χρονιά την τελευταία εικοσαετία που να είχε στο ξεκίνημά της τόση πίεση προς τους εκπαιδευτικούς, τόσο αυταρχισμό και αυθαιρεσία, τόση προπαγάνδα και υποκρισία προς τους γονείς και την κοινωνία.
Ίσως δεν υπήρξε άλλη χρονιά (με εξαίρεση το'97) που το καλοκαίρι της να είναι γεμάτο με νομοθετικές και πολιτικές επιλογές που επιχειρούν να αλλάξουν δραματικά το τοπίο στην εκπαίδευση.
Κανονισμός σχολείων, καθηκοντολόγιο εκπαιδευτικών, και υπουργική απόφαση για να συμπληρώσει το νόμο της αξιολόγησης -όλα καλοκαιρινά ανακοινωθέντα- επιχειρούν να διαμορφώσουν από την πρώτη μέρα το αυταρχικό σχολείο που τόσο καιρό περιγράφουμε.
Ίσως δεν υπήρξε άλλη χρονιά που το ζήτημα της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ φέρνει το εκπαιδευτικό κίνημα μπροστά στην αδήριτη ανάγκη για αντίσταση και κατάργηση στην πράξη όλου του πλέγματος της αξιολόγησης-χειραγώγησης.
Αλλά και δε θα υπάρξει πιο επιτακτική ανάγκη για να αμφισβητήσουμε τη λιτότητα και τους καθηλωμένους μισθούς μας, για να ζούμε με αξιοπρέπεια.
Η συλλογικότητα, η συμμετοχή κάθε συναδέλφου μπορεί και πρέπει να ενισχύσει ακόμα πιο πολύ τη δράση του συλλόγου μας, ώστε να συνεχίσει να δραστηριοποιείται μαχητικά στα μικρά και μεγάλα ζητήματα της περιόδου.
1η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2002
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ |
του συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε " η Αθηνά " |
Επιστροφή | Περιεχόμενα |