ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
(ΠΕΑΕ)
e-mail:
peaesymboulio@yahoo.com
τηλ. επικοινωνίας Δ.Σ.: Π. Σωτήρης:
0974439203
Β. Ζαρκινού: 0974778187
Μ. Μιλτσακάκης: 2107213198
Τ. Λιόντου: 0932514008
Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΛΥΣΗ!
1 στους 11 μαθηματικούς, 1 στους 14 φιλολόγους, 1 στους 15 φυσικούς, χημικούς και βιολόγους, 1 στους 22 θεολόγους. Αυτές είναι οι πιθανότητες επιτυχίας στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Φροντιστήρια για υποψηφίους, ειδικά "εγχειρίδια" υποψηφίων, λυσάρια, διάφοροι επιτήδειοι που μοιράζουν SOS και υπόσχονται πρόσβαση στα θέματα: ύστερα από χρόνια εργασίας μέσα στην τάξη χιλιάδες συνάδελφοι περνούν στην άλλη πλευρά των θρανίων σε μια προσπάθεια να κατακτήσουν, ανταγωνιζόμενοι συναδέλφους, αυτό που θα έπρεπε να ήταν αυτονόητο και αναφαίρετο δικαίωμά τους: την μόνιμη και σταθερή απασχόληση
Την ίδια στιγμή που η ελληνική εκπαίδευση εξακολουθεί να έχει τεράστιες ανάγκες σε προσωπικό, την ίδια στιγμή που υπάρχουν κενά στα σχολεία και ζώνες εκπαιδευτικής εγκατάλειψης, το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς απλώς ως τις αναγκαίες "παράπλευρες απώλειες" στο διαγωνισμό - σφαγείο του ΑΣΕΠ.
Στην Πανελλήνια Ένωση Αδιορίστων Εκπαιδευτικών:
Επιμένουμε να είμαστε αντίθετοι στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ γιατί είναι ένας θεσμός σχεδιασμένος ώστε να μεταφέρει την ευθύνη της ανεργίας και της εργασιακής περιπλάνησης στις πλάτες των ίδιων των εκπαιδευτικών, βαφτίζοντας την ανεργία αποτυχία. Γιατί το πρόβλημα της εκπαίδευσης δεν ήταν ποτέ ο τρόπος επιλογής προσωπικού (η επετηρίδα ήταν αναμφισβήτητα το μόνο δίκαιο και αξιόπιστο σύστημα), αλλά ο αριθμός των διορισμών και η ποιότητα των εργασιακών σχέσεων μέσα στο δημόσιο σχολείο.
Ο διαγωνισμός αποτελεί μια πρόκληση απέναντι στους χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που παραμένουν σε καθεστώς ομηρίας, δεν καλύπτονται από την πρόσφατη περιορισμένης εμβέλειας ρύθμιση και δεν έχουν προοπτική διορισμού, παρά το γεγονός ότι έχουν χρόνια εργασίας και προσφοράς στην δημόσια εκπαίδευση. Αποτελεί εμπαιγμό να γίνεται νέος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ χωρίς να έχει τελειώσει η ομηρία των αναπληρωτών και να έχουν απορροφηθεί όλοι. Οι χιλιάδες διορισμοί που προγραμματίζει μέσω ΑΣΕΠ θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να μπει φραγμός σε ένα απαράδεκτο καθεστώς εργασιακής περιπλάνησης.
Ο διαγωνισμός διαιωνίζει την πολιτική υποβάθμισης και περιορισμού του εκπαιδευτικού έργου που προσφέρει το δημόσιο σχολείο. Ο αριθμός των θέσεων που ανακοινώθηκαν ΔΕΝ καλύπτει όλες τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Θα συνεχιστεί το απαράδεκτο καθεστώς της κάλυψης πάγιων αναγκών με καθυστερημένες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, θα διαιωνιστεί η πολιτική της ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων και της υπονόμευσης της μονιμότητας στην δημόσια εκπαίδευση.
Ο διαγωνισμός είναι πολύ πιθανό να μετατραπεί σε εμπαιγμό όσων θα συμμετέχουν καθώς δεν υπάρχει καμιά εγγύηση ότι δεν θα επαναληφθούν και φέτος οι σκανδαλώδεις παρατυπίες που χρωμάτισαν τον προηγούμενο διαγωνισμό. Άραγε θα επισκεφτεί εισαγγελέας και πάλι το ΑΣΕΠ; Θα έχουμε πάλι καταγγελίες για "διαρροές" θεμάτων και "παράξενες" βαθμολογίες; Θα συναντήσουμε και πάλι το ίδιο προκλητικό πέπλο αδιαφάνειας σε σχέση με τους όρους διεξαγωγής του διαγωνισμού; Οι παρατυπίες που παρουσιάστηκαν στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών θα επαναληφθούν στην σύνταξη των πινάκων επιτυχόντων και τον συνυπολογισμό των κάθε είδους προσαυξήσεων στη βαθμολογία;
Το
Υπουργείο Παιδείας θα κάνει μια μεγάλη
λαθροχειρία εάν μετρήσει στον αριθμό των
συναδέλφων που συμμετέχουν στο διαγωνισμό
μια αποδοχή της πολιτικής του. Το ακριβώς
αντίθετο! Στις χιλιάδες αιτήσεις
οφείλουμε να δούμε την πραγματική αγωνία
και απελπισία ενός τεράστιου εκπαιδευτικού
δυναμικού το οποίο το χρειάζεται η
εκπαίδευση αλλά η πολιτική διορισμών και ο
διαγωνισμός του ΑΣΕΠ το αποκλείουν από το
να μπορέσει να δουλέψει με αξιοπρέπεια στο
δημόσιο σχολείο και το καταδικάζουν στην
διαρκή εργασιακή περιπλάνηση, το
προσφέρουν ως φθηνό εργατικό δυναμικό στην
βιομηχανία της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Το
τεράστιο "πλεόνασμα" αδιόριστων
εκπαιδευτικών αποτυπώνει το τεράστιο
έλλειμμα εκπαιδευτικού έργου του δημόσιου
σχολείου.
Γι' αυτό και επιμένουμε ότι απέναντι στην
κυβερνητική πολιτική της απαξίωσης των
εργασιακών δικαιωμάτων, των ελαστικών
εργασιακών σχέσεων και της αποδιάρθρωσης
του δημόσιου σχολείου ο μόνος δρόμος
είναι αυτός της συλλογικής πάλης και
διεκδίκησης του δικαιώματος στην παιδεία,
την εργασία και την αξιοπρέπεια.
Σε αυτά τα πλαίσια καλούμε ολόκληρο το εκπαιδευτικό κίνημα, τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ - ΔΟΕ), τις ΕΛΜΕ και τους διδασκαλικούς συλλόγους:
α. Να καταδικάσουν -σύμφωνα και με τις πάγιες θέσεις τους- την κυβερνητική απόφαση για το διαγωνισμό, να επιμείνουν στο αίτημα για την κατάργηση του διαγωνισμού, να επιμείνουν στην προβολή του αιτήματος για μαζικούς διορισμούς, να ζητήσουν τον μόνιμο διορισμό όλων των αναπληρωτών, να παλέψουν για ένα δίκαιο σύστημα διορισμών με βάση το χρόνο λήψης του πτυχίου
β. Να απαιτήσουν την ύπαρξη στοιχειωδών όρων διαφάνειας και αξιοπιστίας σε όλη την διαδικασία του διαγωνισμού (επιλογή θεμάτων, διόρθωση, υπολογισμός προσαυξήσεων).
Ως Πανελλήνια Ένωση Αδιορίστων Εκπαιδευτικών αντιλαμβανόμαστε ότι οι συνθήκες και οι συσχετισμοί είναι σήμερα διαφορετικοί από ό,τι στους δύο προηγούμενους διαγωνισμούς, η πραγματοποίηση των οποίων βαραίνει αντικειμενικά. Γι' αυτό το λόγο και δεν μπορούμε να προτείνουμε στα μέλη της Ένωσης, αλλά και στους αδιόριστους συναδέλφους γενικότερα, να απέχουν από τον διαγωνισμό. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι απεμπολούμε τα αιτήματά μας:
Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ,
Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών
Διορισμός όλων των αναπληρωτών
Μόνο κριτήριο για διορισμό το πτυχίο και ο χρόνος λήψης του
Απέναντι στην αδυναμία του διαγωνισμού να απαντήσει στην αγωνία των συναδέλφων (είτε συμμετέχουν είτε όχι) και απέναντι στην αποτυχία του κατακερματισμού και του συντεχνιασμού να απαντήσει στην αγωνία των αδιορίστων, απαιτείται -περισσότερο παρά ποτέ- η αναζήτηση των δρόμων της ενωτικής συλλογικής δράστης.
Απέναντι στην προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να μας παρουσιάσει ως απλούς "πτυχιούχους" και "υποψηφίους" να δείξουμε ότι επιμένουμε να είμαστε αδιόριστοι εκπαιδευτικοί με ένα πραγματικό δικαίωμα εργασίας σε μια δημόσια εκπαίδευση αντίστοιχη των αγώνων και των αγωνιών του ελληνικού λαού.
Αθήνα 28/11/2002
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ
ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
(ΠΕΑΕ)
Επιστροφή | Περιεχόμενα |