- διαγωγή κοσμία -
πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών … πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών
Μπαίνοντας στην τάξη του "άλλου"
του Σταύρου
Καλλώνη, 8ο Δ.Σ. Περάματος και
της Βίκης Λαγοπούλου, Ειδικό Σχολείο
Περάματος
Η ανάγκη για μια προσέγγιση της διαφορετικότητας στην κοινωνία και ειδικότερα στην εκπαίδευση αποτέλεσε το έναυσμα για την συνεύρεση της Β΄ τάξης του 8ου Δημοτικού Σχολείου Περάματος και του ειδικού σχολείου Περάματος.
Οι
στόχοι που τέθηκαν για την πραγματοποίηση
της προσέγγισης των διαφορετικών που
υπήρχαν στις δύο ομάδες ( Β΄ τάξη - ειδικό
σχολείο) ήταν οι εξής:
Να γνωρίσουν και να αποδεχθούν τη
διαφορετικότητα στην καθημερινότητά τους,
στην κοινωνία. Να καλλιεργήσουν τη
συνεργασία, την αλληλεγγύη και την
επικοινωνία. Να υιοθετήσουν
αντιρατσιστικές στάσεις ζωής.
Με αφορμή τον "Έλμερ", τον παρδαλό ελέφαντα, ένα παραμύθι που διαπραγματεύεται το διαφορετικό στη φύση, τα παιδιά άρχισαν να ανακαλύπτουν ( μέσα από πολλές δραστηριότητες) την πολυμορφία στο περιβάλλον, την κοινωνία, την αυλή του σχολείου και την τάξη. Το μάθημα της γλώσσας, της μελέτης περιβάλλοντος και της αισθητικής αγωγής εξυπηρέτησαν τις "διαφορετικές" ανάγκες του όλου εγχειρήματος.
Η
ανταλλαγή επισκέψεων που έγιναν το
Δεκέμβριο στο ειδικό σχολείο και το Μάρτιο
στο 8ο Δημ. Σχολείο έδωσε στα παιδιά τη
δυνατότητα όχι απλά να γνωριστούν αλλά και
να συνεργαστούν με τους πολλούς "διαφορετικούς"
συμμαθητές τους.
Η συνύπαρξη στο θεατρικό παιχνίδι, στη
μουσική, στο χορό, στη ζωγραφική, στο
παραμύθι και φυσικά στο φαγητό οδήγησε σε
μια πρώτη απόπειρα αποδοχής και σεβασμού
του άλλου.
Το ξάφνιασμα της πρώτης συνάντησης στο ειδικό σχολείο έδωσε τη θέση του σε ένα ζωηρό γλέντι κατά τη διάρκεια της δεύτερης συνάντησης στο 8ο Δημοτικό. Τα παιδιά γνώρισαν έτσι με τον πλέον βιωματικό τρόπο ένα μέρος της διαφορετικότητας στην εκπαίδευση (ειδικό σχολείο-"κανονικό" σχολείο). Ο Έλμερ, ο ήρωας που μας συνόδεψε σ' όλες αυτές τις δραστηριότητες, έγινε βιβλίο που έκρυψε μέσα του όλα αυτά που βιώσαμε.
Εκτιμούμε ότι τέτοιες προσπάθειες βοηθάνε στην καλλιέργεια θετικών στάσεων για την αντιμετώπιση των όλο και πιο συχνών φαινομένων ρατσισμού και διακρίσεων στην τάξη, στην αυλή του σχολείου, στην κοινωνία, στο περιβάλλον.
Καλέ μας φίλε θα σε θυμόμαστε για πάντα. Το γιατί το ξέρεις Εσύ κι Εγώ…