ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ ΣΕ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟ!- ΚΟΦΤΗΣ ΣΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΤΗΡΙΞΕΙΣ
Σε εξέλιξη (ξανα)βρίσκεται το σχέδιο «εξοικονομώ» του υπ. Παιδείας σχετικά με τον αριθμό των προσλήψεων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης για το σχολικό έτος 2023- 2024.
Επιβεβαιώνει και διευρύνει την πολιτική του μοιράσματος των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σε δυο ή και περισσότερους μαθητές, ακυρώνοντας στην πράξη τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ και υποβαθμίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
Με έγγραφό του προς τις διευθύνσεις εκπαίδευσης το υπ. Παιδείας καλεί τους διευθυντές εκπαίδευσης να μειώσουν τον αριθμό των κενών σε παράλληλες στηρίξεις.
Συγκεκριμένα ορίζεται ότι:
«Σε τμήμα σχολείου στο οποίο υπάρχει απόφαση έγκρισης ΠΣ-Σ για περισσότερους από έναν/μια μαθητή /τρια, αναλαμβάνει ένας/μία εκπαιδευτικός ΕΑΕ ΠΣ-Σ συνολικά την υποστήριξή τους. Σε εξαιρετικές μόνο περιπτώσεις το ΚΕΔΑΣΥ, κατά την εισήγησή του προς τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης … θα τεκμηριώνει με ειδική μνεία την αναγκαιότητα της ταυτόχρονης παρουσίας δύο (2) εκπαιδευτικών ΠΣ-Σ στο ίδιο τμήμα σχολείου».
Και καταλήγει με «παράκληση» προς τους διευθυντές εκπαίδευσης:
«Περαιτέρω, παρακαλείσθε να λάβετε υπόψη τις ανωτέρω διευκρινίσεις κατά την καταγραφή των λειτουργικών κενών για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της με αριθμ. 88588/ΓΔ5/04-08-2023 εγκυκλίου. Προς τούτο, το ΟΠΣΥΔ θα είναι διαθέσιμο για την καταχώριση των σχετικών στοιχείων από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έως και τη Δευτέρα 21/8/2023, προκειμένου στη συνέχεια οι οικείες αυτών Περιφερειακές Διευθύνσεις να ολοκληρώσουν τη σχετική διαδικασία απαρέγκλιτα μέχρι και την Πέμπτη 24/8/2023».
Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΥΤΗ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΛΘΟΝ.
Η προκάτοχος του σημερινού υπ. Παιδείας τον Αύγουστο του 2021 με προφορική εντολή όριζε το πλαφόν των 2 εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης ανά σχολική μονάδα, προσπαθώντας ταυτόχρονα να ομαδοποιήσει και τις αντίστοιχες ανάγκες σε σχολικούς νοσηλευτές και ΕΒΠ.
Αλλά και πριν από αυτή την «φιλόδοξη προσπάθεια εξοικονόμησης προσωπικού» ήταν ο κ. Γαβρόγλου που με έγγραφό του όριζε πλαφόν σε ΕΒΠ και σχολικούς νοσηλευτές (31/8/2018, αρ. πρωτ. 141536/Ε4).
Τότε τα εκπαιδευτικά σωματεία και οι ενώσεις γονέων αντιστάθηκαν υπερασπιζόμενοι τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ο σχεδιασμός του υπ. Παιδείας ακολουθεί πιστά πρόγραμμα λιτότητας των μορφωτικών αναγκών των μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στοχοποιώντας το πιο ευαίσθητο τμήμα του μαθητικού πληθυσμού.
Η αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική θυσιάζει την εκπαιδευτική διαδικασία και τα μορφωτικά δικαιώματά τους στο βωμό των περικοπών ορίζοντας κόφτες για προσλήψεις προσωπικού.
Στοχεύουν να αφήσουν εκατοντάδες μαθητές/τριες με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με ελλιπή ή και χωρίς ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη, ενώ αντίστοιχα συνάδελφοι/ισσες που υπηρετούν το Δημόσιο Σχολείο θα βρεθούν στην ανεργία. Η εικόνα των σχολείων θα θυμίζει «πίστα συγκρουόμενων», με τους εκπαιδευτικούς της παράλληλης στήριξης να τρέχουν πανικόβλητοι πίσω από ωράρια λάστιχο για να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών, διαλύοντας παράλληλα κάθε εργασιακό κεκτημένο. Κάθε σχολείο που έχει 3, 4, 5, 6, 7 τμήματα με παιδιά με αναπηρίες/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα έχει ελάχιστους εκπαιδευτικούς παράλληλης να μοιράζονται στα τμήματα και στα παιδιά αυτά, ενώ οι επιπλέον ανάγκες σε παράλληλες που θα προκύψουν μετά τη λήξη της προθεσμίας του Οκτωβρίου για νέες αιτήσεις παράλληλης, θα εξαϋλωθούν, δεν θα ληφθούν υπόψιν.
Το υπ. Παιδείας πέραν όλων των άλλων δημιουργεί ισχυρές προϋποθέσεις ιδιωτικοποίησης πλευρών της εκπαίδευσης, μεταθέτοντας τις ευθύνες του στις πλάτες των οικογενειών που θα μπορούν (και φυσικά δεν θα μπορούν όλες) να προσλάβουν ιδιώτες ειδικούς βοηθούς, ανασφάλιστους σε δημόσια πλαίσια, αποκομμένους από τον συλλογικό εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου, αφού θα λογοδοτούν στην γονέα και όχι στον σύλλογο διδασκόντων.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ» ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ.
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ
Κανένας/μιά μαθητής/τρια να μη θυσιαστεί.
Κανένας/μιά εκπαιδευτικός να μην πεταχτεί στην ανεργία.
Καταγγέλλουμε το ΥΠΑΙΘ για απόκρυψη των πραγματικών κενών, για υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και παραβίαση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών σε νηπ/γεία και δημοτικά σχολεία με στέρηση της πλήρους παράλληλης στήριξης που έχουν εγκριθεί από τα ΚΕΔΑΣΥ.
Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να καταγγείλει τη διαδικασία, να καλέσει σε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπ. Παιδείας..
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του τακτικού προϋπολογισμού.
Κανένα κλείσιμο-συγχώνευση σχολικής μονάδας. 20 μαθητές/τμήμα στα δημοτικά, 15 ανά τμήμα Α΄ και Β΄ δημοτικού και στα νηπιαγωγεία.
Αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση, επαγγελματική κατάρτιση και αποκατάσταση των ΑμΕΑ, σε σχολικές μονάδες του υπ. παιδείας.
Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα και βαθμίδα εκπαίδευσης. Δημιουργία δεύτερου Τμήματος Ένταξης ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών κάθε σχολείου
Κατοχύρωση παιδαγωγικής εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΑΣΥ άμεση στελέχωση τους, μικρότερες περιοχές ευθύνης ανά δήμο, λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες, κινητές μονάδες που θα επισκέπτονται τα σχολεία και θα στηρίζουν εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τα ΚΕΔΑΣΥ να υλοποιούν την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες μέσα στα σχολεία.
Ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή που χρίζει παράλληλης.
Στελέχωση των σχολείων με ΕΒΠ, σχολικούς νοσηλευτές σύμφωνα με τις ανάγκες.
Να πραγματοποιηθούν οι προσλήψεις σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των αναπληρωτών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση σε εκπαιδευτικούς ΕΕΠ και ΕΒΠ όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.