Στα μέσα Αυγούστου επιλέγει η κυβέρνηση και η υπουργός «Πολιτισμού» να εκφράσει την πραγματική της πολιτική που αφορά τη λειτουργία των συνδι0. Είναι γιατί ο ΣΕΑ «άνοιξε» το κτίριο σε μια διαφορετική οπτική του πολιτισμού, σε αντίθεση με την κυβερνητική πολιτική του αγοραίου πολιτισμού που φτάνει να γίνεται πασαρέλα γνωστού οίκου μόδας έναντι ενοικίου ακόμη και η Ακρόπολη…
Ο λόγος της έξωσης είναι γιατί ο ΣΕΑ «άνοιξε» το κτίριο σε εκδηλώσεις αλληλεγγύης και συλλογικής δράσης. Η αφορμή στάθηκε η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στον χώρο του κτιρίου που στεγάζεται ο ΣΕΑ με θέμα τη φονική τραγωδία του ναυαγίου της Πύλου και τις ευθύνες της κυβέρνησης και της ΕΕ που αφορούν το συγκεκριμένο γεγονός αλλά και γενικότερα την αντιμεταναστευτική πολιτική που εφαρμόζουν σε πλήρη συνεννόηση κυβέρνηση και ΕΕ., στη λογική του δόγματος «Ευρώπη φρούριο». Συγκεκριμένα, ύστερα από δημοσίευμα στα ΝΕΑ, υπογραφόμενο από τον δημοσιογράφο Γ. Παπαχρήστο, η Λίνα Μενδώνη καλούσε τα μέλη του Συλλόγου να εξηγήσουν «εντός δύο ημερών» γιατί παραχώρησαν τον κήπο του κτιρίου του ΣΕΑ για την πραγματοποίηση της συγκεκριμένης εκδήλωσης. Λίγες μέρες αργότερα, εν μέσω Αυγούστου, αποφασίζεται η έξωση. Το κτίριο αυτό παραχωρημένο από το 1982 -επί Μ. Μερκούρη- έχει χρησιμοποιηθεί για την προαγωγή των κοινωνικών, πολιτιστικών και ανθρωπιστικών σκοπών του συλλόγου. Η επίμαχη εκδήλωση, μάλιστα, έγινε με ομόφωνη απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μελών του.
Είναι προφανές ότι η απόφαση αυτή συνιστά πράξη λογοκρισίας, επίδειξη ισχύος και μνημείο αυταρχισμού. Αποτελεί επίθεση στο δικαίωμα κριτικής και στην ελευθερία της πολιτικής και συνδικαλιστικής έκφρασης των σωματείων. Η απόφαση αυτή δείχνει το πόσο επικίνδυνη για τα λαϊκά συμφέροντα είναι η κυβέρνηση αλλά και ταυτόχρονα πιστοποιεί για μια ακόμη φορά ότι η κυβέρνηση και η υπουργός η μόνη σχέση που έχουν με τον πολιτισμό είναι οι συναθροίσεις με καταδικασμένους για παιδοβιασμούς τους οποίους διορίζουν και στον μεγαλύτερο θεατρικό οργανισμό ως διευθυντές , δείχνει ακόμη μια φορά ότι το τσιμέντωμα της Ακρόπολης οδηγεί αυτόματα στην προσπάθεια τους να βάλουν στο τσιμέντο και στον γύψο τις συνδικαλιστικές ελευθερίες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα εξάλλου, αποτελεί ο αντισυνδικαλιστικός νόμος Χατζηδάκη για τη λειτουργία των συνδικάτων. Από τη στιγμή επίσης, που για την κυβέρνησηαποτελεί στρατηγική επιλογή η διάλυση του δημόσιου τομέα και η παραχώρηση βασικών λειτουργιών του στο κεφάλαιο και «φιλάνθρωπους» επιχειρηματίες, δε θα μας φανεί καθόλου περίεργο αν το κτίριο «φιλέτο» παραχωρηθεί σε κάποιο ίδρυμα.
Σε αυτό το πλαίσιο η υπουργός πολιτισμού, κ. Λ. Μενδώνη, επέλεξε να «ξεκαθαρίσει λογαριασμούς» επιτιθέμενη στον Σύλλογο Αρχαιολόγων, ο οποίος συγκρούστηκε μαζί της σε πλήθος θεμάτων, όπως η καταστροφή των αρχαίων της Βενιζέλου, το τσιμέντωμα της Ακρόπολης, η μετατροπή των Μουσείων σε ΝΠΔΔ και η συλλογή Στερν. Η αντίσταση στην επιχειρούμενη εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς αλλά και η αναζήτηση δικαιοσύνης και ευθυνών για τα πολιτικά εγκλήματα που διαπράττονται καθημερινά δεν αρέσουν στην υπουργό πολιτισμού. Μάλιστα η υπουργική απόφαση ανάκλησης της παραχώρησης χρήσης του ακινήτου βασίζεται σε έωλη αιτιολογία, η οποία εν πολλοίς συνίσταται στην αόριστη επίκληση «λόγων δημοσίου συμφέροντος» καθώς και στην αμφισβήτηση της -αδιαμφισβήτητης- συνδικαλιστικής φύσης του σωματείου.
Ως Παρεμβάσεις- Κινήσεις- Συσπειρώσεις Π.Ε. στεκόμαστε αλληλέγγυοι και αλληλέγγυες στους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες του ΣΕΑ και θα αγωνιστούμε από κοινού για να παρθεί πίσω η αυταρχική, αντιδημοκρατική απόφαση της έξωσης του ΣΕΑ από το κτίριο. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι ο δρόμος του αγώνα είναι εκείνος που θα αναγκάσει την κυβέρνηση να ακυρώσει την συγκεκριμένη απόφαση.
Καλούμε τα πρωτοβάθμια σωματεία στην εκπαίδευση να συντονίσουμε τη δράσης μας και να συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις που οργανώνει το Δ.Σ. του ΣΕΑ.
Καλούμε την ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και την ΑΔΕΔΥ να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις καταδίκης της απόφασης και να απαιτούν να σταματήσει κάθε προσπάθεια έξωσης και λογοκρισίας του ΣΕΑ. Να πάρουν αποφάσεις συμμετοχής στις κινητοποιήσεις του ΣΕΑ.