Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ 3ο ΜΝΗΜΟΝΙΟ
Στη συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με τον αναπληρωτή υπουργό παιδείας κο Κουράκη διαπιστώθηκε για μια ακόμη φορά ότι οι επιπτώσεις των πολιτικών λιτότητας των μνημονίων που προηγήθηκαν και του 3ου που ακολουθεί, είναι καταστροφικές για τα σχολεία, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.
Με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο έγινε σαφές από το υπουργείο και την κυβέρνηση ότι δεν υπάρχει «φιλολαϊκή» διαχείριση του μνημονίου, μια που όλα υπάγονται και εκπορεύονται από τα ασφυκτικά πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΔΝΤ και της ΕΚΤ.
Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν πρέπει να δώσει καμία πίστωση χρόνου. Πρέπει να αντιδράσει άμεσα οργανώνοντας την πάλη του ενάντια στο νέο μνημόνιο και στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές για να αντισταθεί και να τις ανατρέψει.
Στα περισσότερα από τα βασικά αιτήματα που τέθηκαν από τα μέλη του ΔΣ της ΔΟΕ η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΠΑΙΘ απάντησε με ένα ξεκάθαρο ΟΧΙ, ενώ παράλληλα αρνήθηκε οποιαδήποτε θετική δέσμευση στο μέλλον.
Κύριο θέμα της συζήτησης ήταν οι προσλήψεις μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών με δεδομένο ότι σε ενάμιση μήνα τα σχολεία ξεκινούν με πάνω από 13.000 κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 27.000 συνολικά.
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΠΑΙΘ δήλωσε άγνοια για τον αριθμό τόσο των μόνιμων διορισμών όσο και των αναπληρωτών. Παραδέχτηκε την ύπαρξη των χιλιάδων κενών και δήλωσε πως δεν γνωρίζει πόσες πιστώσεις θα εξασφαλιστούν συνολικά, ούτε πόσες είναι οι πιστώσεις από τα ΕΣΠΑ και τον κρατικό προϋπολογισμό.
Σε ότι αφορά στον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών δήλωσε ότι λόγω «στενότητας των χρονικών περιθωρίων» δεν προλαβαίνει να ψηφίσει νέο νόμο και ότι οι προσλήψεις θα πραγματοποιηθούν με την μνημονιακή εγκύκλιο Λοβέρδου.
Θα φτάσουν δε στο σημείο, τις επόμενες μέρες οι συνάδελφοι αναπληρωτές να κληθούν να κάνουν αίτηση χωρίς καν να γνωρίζουν τη σειρά τους στον πίνακα και χωρίς να έχουν ανακοινωθεί τα κενά.
Δήλωσε άγνοια για το πόσες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων θα συσταθούν. Για όσες μετατάξεις έγιναν ο υπουργός απαντώντας σε ερώτηση δήλωσε ότι θα συνεχίσουν να ισχύουν και ότι η επιστροφή στη δευτεροβάθμια θα γίνεται σε εθελοντική βάση. Οι όποιες θέσεις, σε πιθανή πραγματοποίηση μεταθέσεων, θα διεκδικηθούν με τους ίδιους όρους από όλους.
Στο ζήτημα της αξιολόγησης δεν έδωσε καμία πειστική απάντηση για την απαράδεκτη καθυστέρηση κατάργησης του υφιστάμενου νομικού πλαισίου στο σύνολό της, όπως απαιτεί το εκπαιδευτικό κίνημα. Δήλωσε ότι το Πολυνομοσχέδιο (με το οποίο θα καταργούνται πλευρές του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου ενώ άλλες παραμένουν ή εισάγονται εκ νέου) θα κατατεθεί στη Βουλή με πιθανό χρόνο ψήφισής του τον Σεπτέμβρη.
Τέλος, ο αναπληρωτής υπουργός παιδείας υπεραμύνθηκε της αντιπαιδαγωγικής μνημονιακής εγκυκλίου της Διαμαντοπούλου για 30 μαθητές στην τάξη, λέγοντας ότι δε μπορεί να την καταργήσει γιατί ο «προγραμματισμός» για τα κενά έχει γίνει με τριαντάρια τμήματα.
Είναι φανερό ότι η εκπαίδευση οδηγείται σε παραπέρα αποσάθρωση με την εφαρμογή των «μεταρρυθμίσεων», της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ, της ελαστικής εργασίας, της αξιολόγησης, των πολιτικών λιτότητας, που απορρέουν από την εφαρμογή του 3ου μνημονίου και την απόλυτη υποταγή της εκπαίδευσης στην αγορά και τους νόμους της.
Το εκπαιδευτικό κίνημα και συνολικά το εργατικό κίνημα θα πρέπει να συνεχίσει να δίνει τον αγώνα στήριξης του δημόσιου-δωρεάν σχολείου, τον αγώνα για την ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών και συνολικά της πολιτικής της κυβέρνησης, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΔΝΤ, της ΕΚΤ.
ΤΟ ΝΕΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ, ΔΕ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ !!